« Listopad 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Prijepodne
1. 08:00 - 08:45
2. 08:50 - 09:35
3. 09:40 - 10:25
veliki odmor
4. 10:45 - 11:30
5. 11:35 - 12:20
6. 12:25 - 13:10
7. 13:15 - 14:00
Poslijepodne
1. 14:00 - 14:45
2. 14:50 - 15:35
3. 15:40 - 16:25
veliki odmor
4. 16:45 - 17:30
5. 17:35 - 18:20
6. 18:25 - 19:10
7. 19:15 - 20:00
U Tehničkoj školi Rijeka od 6. do 10. listopada 2025. održane su prve ovogodišnje STEM radionice iz područja Industrije 4.0 u sklopu projekta „Nastavak razvoja djece i mladih kroz STEM područje – NARASTEM“.
Tijekom pet radionica sudjelovalo je 89 učenika iz 2.b, 2.m, 2.r, 3.m i 4.m razreda, smjerova Tehničar za mehatroniku, Strojarski računalni tehničar i Brodograđevni tehničar.
Video: Industrija 4.0
Više o radionicama pročitajte u nastavku.
Projekt provodi Akademsko politehničko društvo APOLD Rijeka u partnerstvu s udrugom Plavi rast, Tehničkim fakultetom Sveučilišta u Rijeci (RITEH), OŠ Vladimir Gortan, OŠ Turnić, OŠ Eugen Kumičić Rijeka, Tehničkom školom Rijeka i Elektroindustrijskom i obrtničkom školom Rijeka. Projekt je sufinanciran sredstvima Europske unije iz Europskog socijalnog fonda plus (85 %) te Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske (15 %) u okviru poziva „Jačanje kapaciteta organizacija civilnog društva za promociju STEM-a“.
Tema svih radionica bila je Industrija 4.0, koja se odnosi na pametnu i digitalno povezanu proizvodnju – sustave u kojima strojevi komuniciraju, koriste robotiku, senzore i podatke kako bi rad bio učinkovitiji i prilagođen potrebama korisnika.
U uvodnom teorijskom dijelu učenici su savladali osnove lemljenja, zaštite na radu te rukovanja alatima i elektroničkim komponentama, nakon čega su primijenili naučeno u izradi vlastite elektroničke igre „Catch me“, posebno dizajnirane za potrebe projekta.
Kroz praktični rad učenici su povezali elektroniku, programiranje i suvremene tehnologije – temeljne kompetencije za buduća zanimanja u STEM području. Na kraju radionice testirali su funkcionalnost izrađenih igrica, koje su mogli ponijeti kući kao uspomenu.
STEM radionice ponovno su pokazale koliko praktičan i interaktivan rad motivira učenike za tehnička i inženjerska područja te gradi kompetencije potrebne za budućnost.
👉 S radionicama nastavljamo u studenom, kada učenike očekuje novi ciklus aktivnosti posvećen 3D tehnologijama.